المپیاد ریاضی و کامپیوتر

دپارتمان ریاضی و کامپیوتر استعدادهای درخشان مشهد

المپیاد ریاضی و کامپیوتر

دپارتمان ریاضی و کامپیوتر استعدادهای درخشان مشهد

« دپارتمان ریاضی و کامپیوتر استعدادهای درخشان مشهد »

ایمیل جهت انتقال نظرات و سوالات:
mathdpt88 [at] gmail [dot] com

گروه اطلاع رسانی دپارتمان (عضو شوید!):
mathdpt88 [at] googlegroups [dot] com

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

سلام به همه،


همانطور که گفته شد، آزمونی در روز پنج شنبه برای ریاضی های سال دوم در هاشمی نژاد و فرزانگان برگزار میشه. شروع این آزمون (فعلا) ساعت 11 صبح پنج شنبه خواهد بود و مدت آزمون 4 ساعت است.(به خاطر ساعت بد شروع آزمون عذرخواهی می کنم) بر خلاف آنچه در پست قبلی گفته شد، آزمون پایین تر از سطح مرحله دو است و بیشتر به منظور سنجش توانایی های قبلی شما برای برگزاری آزمون های بعدی است تا جایی که ممکنه بعضی از سوالات برای بعضی ها تکراری باشه ولی سعی شده که این طور نباشه. انشالله آزمون های بعدی به مرحله دو نزدیک تر خواهند بود.


یا علی

۳۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۲ ، ۲۳:۲۵
رسول اخوان

سلام به همه شما،


بدون مقدمه می ریم سراغ اصل مطلب.

می خواهیم برای دومی ها یک سری آزمون برگزار کنیم. اولین آزمون احتمالا روز پنج شنبه همین هفته خواهد بود که توی هاشمی نژاد و فرزانگان برگزار میشه. بعد از برگزاری این آزمون، با مشخص شدن سطح بچه ها، بقیه آزمون ها رو هم برنامه ریزی می کنیم. درباره سطح این آزمون هم باید بگم که سعی خواهد در سطح مرحله دو باشد. همچنین سعی می کنیم سوالا رو جوری طرح کنیم که با مبانی اولیه هر مبحث قابل حل باشد پس نگران منبع نباشید. بچه هایی که می خوان توی بقیه آزمون ها شرکت کنن، حتما به این آزمون برسن برای همین حتما به دوستانتون اطلاع بدین. زمان و جزئیات آزمون تا روز چها شنبه اعلام میشه. نتایج این آزمون هم در اسرع وقت اعلام میشه.

برا سوما هم (از جمله خودم) فعلا برنامه خاصی برای آزمون نداریم. در این مدت، بهنرین کاری که سوما می تونن انجام بدن، اعلام وجود با گذاشتن نظر هست. مطمئنا اگر سوما تمایل خودشون رو برای برگزاری آزمون نشون بدن، کار ما هم سریع تر پیش میره.


پ.ن.: از اون جایی که برگزاری چنین آزمون هایی برای برگزارکنندگان (از جمله خودم) بسیار وقت گیر است، به محض مشاهده عدم همکاری شما (عدم شرکت در آزمون،گرفتن نمرات بیش از حد ضعیف،...) اول افراد خاطی محروم میشن و بعد آزمون ها لغو خواهد شد.


امیدوارم سال خوبی رو با هم بگدرونیم.

۱۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۲ ، ۲۰:۵۰
رسول اخوان

سلام بچه ها :)

این آزمون هایی که اینجا معرفی میکنم برای سال دومی ها و سال سومی هاست رشته کامپیوتر.

خب آزمون اول رو دوست داریم این پنج شنبه بعد از ظهر بگیریم. از اون جا که مدارس ممکنه نتونن همکاری کنن قرار شد که آزمون عملی باشه که اگه یک وقت تو مدرسه نشد تو خونه تون آزمون بدین طریقه ثبت نام تو این آزمون رو هم بعدن اعلام میکنم.

چند تا نکته : اول این که هر هفته یک آزمون عملی داریم :)

بعد این که هر ماه اولین هفته اولین پنج شنبه ش یک آزمون تئوری هست به سبک مرحله دو که احتمالن دوم ها فقط میتونن شرکت کنن تو آزمون و جواباشو ببینن. اگه وقت کردیم برا دوما هم تصحیح میکنیم :)

نکته سوم این که تا وقتی بهتون گفته نشده حق کد زدن ندارین :) همه ش وقتتون به کد زدن میگذره اونم نه کدی که به دردتون. اگه بفهمیم جریمه تون میکنیم. (مثلن میگیم کل ترکیبیات علیپور رو تو این یه ماه بنویسین)

نگران نباشین به اندازه کافی آزمون عملی و تمرین عملی میدیم که تا آخر دوره هم سخت نگذره بهتون :)

برنامه درسی هم برای سال سوم هدف ما تموم کردن وست و الگوریتم های به درد بخور سی ال آر اس و آزمون های شوروی و لنینگراده. برای دومی ها هم چون سر کلاس نیومدم نمیدونم چه وضعیتی دارین :)

انشالله که سال خوبی رو با هم داشته باشیم :)

پ.ن۱ : برنامه کلاس ها به خاطر آزمون های دوره و برنامه های دوره یکم بهم ریخته است و ممکنه یک دفعه بگیم فلان روز هفته دیگه کلاسه.

پ.ن۲ : هر آزمونی که قراره بگیریم از یک هفته قبلش خبر میدیم. همه باید شرکت کنن هیچ عذری پذیرفته نیست در شرکت نکردن.( هر کسی یک آزمون رو شرکت نکنه جریمه سنگینی میشه مثلن بقیه آزمون هاش تصحیح نمیشه)

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۲ ، ۱۹:۱۸
مهرداد میری

درود بر همه

هدف این پست گفتن یک سری حرف بود در ابتدای سال تحصیلی برای دانش آموز های المپیادی.

از کوچیکترا شروع میکنیم :‌ برای اولا همون طوری که سر کلاس گفتیم هدف امسال کشف استعداد هاتون باشه و وقتتون رو از دست ندین. المپیاد های مختلف رو امتحان کنید و برید به سمت کاری که بیشتر ازش لذت میبرین. اگه از همین الآن به فکر خودتون باشین قطعن به اهدافتون میرسین

اما دوما : فکر نکنید امسال به درد نمیخوره و درس نخوندن ضربه بدی نمیزنه. درسته قبول دارم که اگه سال سوم هم شروع کنین به درس خوندن مرحله دو قبول میشین (اینا که سال دوم قبول میشن از بچه گی نخوندن از اول سال دوم خوندن و قبول شدن) اما قبولی سال دوم یا حتی قوی کردن پایه در سال دوم هم باعث میشه سال سوم انگیزه بیشتری داشته باشین هم اگه یه وقت قبول شدین نود درصد راه رسیدن به هدفتون رو طی کردین که این خودش خیلی خوبه و تجربه ی بزرگی میشه پس امسال رو از دست ندین

حرف های سال سومی ها رو سر کلاس میگم چون زیاده و وضعیتشون با بقیه فرق میکنه فقط تنها حرفی که الان باید بدونین یک آزمون انتخابی قراره برگذار بشه (فقط توی فرزانگان) چون دیدیم تعدادی از یچه ها به اندازه کافی کار نمیکنن آزمونی در روز پنج شنبه همین هفته (پنج شنبه قبل از هفتم مهر)  که توی اون تعدادی از دانش آموز های سال سوم رو (یک یا دو نفر)‌به کلاس پایین تر منتقل میکنیم. آزمون شامل ۸ سواله و ۵ ساعت وقت. منابعشم شامل کل ترکیبیات علیپور (به استثنای قسمتای ریاضیش مثل شمول و عدم شمول )‌ ، دو فصل از استراتژی حل مسئله و دو فصل از کتاب نظریه گراف وست هست. آزمون ساعت ۹ شروع میشه (در صورتی که مشکلی با ساعات مدرسه باشه آزمون به اولین روز ممکن بعد پنج شنبه منتقل میشه)

 انشالله موفق باشید و سال خوبی رو براتون آرزو میکنیم :)

پ.ن : برنامه ی دقیق آزمون های عملی و تئوری به همراه برنامه های رشته ریاضی به زودی روی وبلاگ گذاشته میشه

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۲ ، ۰۰:۳۲
مهرداد میری