المپیاد ریاضی و کامپیوتر

دپارتمان ریاضی و کامپیوتر استعدادهای درخشان مشهد

المپیاد ریاضی و کامپیوتر

دپارتمان ریاضی و کامپیوتر استعدادهای درخشان مشهد

« دپارتمان ریاضی و کامپیوتر استعدادهای درخشان مشهد »

ایمیل جهت انتقال نظرات و سوالات:
mathdpt88 [at] gmail [dot] com

گروه اطلاع رسانی دپارتمان (عضو شوید!):
mathdpt88 [at] googlegroups [dot] com

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

۶ مطلب توسط «رسول اخوان» ثبت شده است

سلام به همه

روز شنبه و یکشنبه 30ام و 31ام فروردین قراره آزمون المپیاد ریاضی به سبک مرحله 2 توی هاشمی نژاد و فرزانگان برای دانش آموزان دوم و سوم برگزار بشه. آزمون 8 صبح شروع میشه و 4 ساعت و نیم طول میکشه. (مشابه مرحله 2) طراحان این آزمون ها هم از المپیادی های مشهدی قدیمی هستند که احتمالا بعدا اسمشونو اعلام می کنم برای همین توصیه می کنم از دست ندین. به دوستانتون هم اطلاع بدین.

یا علی

۲ نظر موافقین ۷ مخالفین ۱ ۲۶ فروردين ۹۳ ، ۲۲:۵۶
رسول اخوان

سلام به همه،

سری دوم سوالات ریاضی هم آماده شده و می تونید از اینجا بگیرید.

چند نکته هم لازمه که بگم:

نکته 1: از کسانی که با فرستادن جواب ها و بحث راجع به سوالات به این کار کمک می کنند متشکرم. امیدوارم بقیه هم از این دسته افراد یاد بگیرند.

نکته 2: از اون جایی که انجام این کار برای خود من هم بسیار وقت گیره، ممکنه بعضی از جواب هایی که برام می فرستید، جواب داده بشه و بعضی هم جواب داده نشه. امیدوارم از این بابت از من دلخور نشید.

نکته 3: جواب و راهنمایی این سری هم جمعه (احتمالا شب) در ادامه همین مطلب قرار می گیره تا شما قبل از اومدن سری جدید سوالات، وقت برای مرور جواب ها داشته باشید. کسانی هم که میخوان جواب هاشون رو بفرستن، این کارو زود تر انجام بدن تا جواب هاشون قابل استفاده باشه.(اگر هم اشتباهه بهشون میگم که برن درستش کنن) در ضمن جواب هاتون رو جوری بنویسید که بشه در اختیار بقیه هم گذاشت.



جواب این سری هم در ادامه مطلب اومده.

از تمام کسانی که جواب هاشون رو فرستادم متشکرم ولی از جوابی که فقط یکی از جواب هایی که فرستاده شده رو برای هر سوال در اینجا میگذارم.(جوابی که بهتر نوشته شده باشه) باز هم از همه ممنونم. 

در ضمن هفته بعد به علت نزدیکی به مرحله 1 سوال نخواهیم داشت. سری بعدی 2 هفته دیگه خواهد بود.

۸ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰ ۱۲ بهمن ۹۲ ، ۱۸:۳۹
رسول اخوان

سلام به همه،

سری اول سوالات ریاضی رو می تونید در اینجا ببینید.

سعی کردم سوالایی رو بیارم که از ایده های قشنگ توی حلشون استفاده می شه تا شما هم با این ایده ها آشنا شید.

یادتون نره که جوابتون رو به روش هایی که قبلا گفتم برام بفرستید. جواب هایی که شما میفرستید خیلی به من کمک خواهد کرد.

جواب ها رو به این ایمیل بفرستید: mathdpt88@gmail.com

یک بار دیگه هم یاد آوری می کنم که حتما در قسمت نظرات درباره ی سوالات بحث کنید و ایده هاتون رو به اشتراک بگذارید.

راهنمایی ها و جوابهای این سوالات روز جمعه در ادامه همین مطلب قرار خواهد گرفت.



راهنمایی و جواب سوالات سری اول رو می تونید در اینجا ببینید.
در صورتی که هر کدوم از سوالات نیاز به توضیح بیشتر داشت می تونید توی نظرات بهم بگید تا بیشتر توضیح بدم.
از تمام کسانی که جواب هاشون رو فرستادن و سوالات رو در قسمت نظرات به بحث گذاشتن ممنونم.
متاسفانه هیچ کدوم از جواب های ارسال شده کامل و قابل استفاده نبود.
سری بعدی سوالات شنبه روی وبلاگ قرار می گیره.

یا علی

۱۶ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰ ۰۵ بهمن ۹۲ ، ۲۰:۳۴
رسول اخوان

سلام به بچه های المپیادی

همون طور که می بینید 4 ماه از سال به همین سرعت گذشت و زمان زیادی تا مرحله دو باقی نمونده. با شروع ترم جدید، ما هم یک حرکت جدید رو شروع می کنیم که امیدوارم با استقبال بچه های المپیاد ریاضی رو به رو بشه.

شنبه هر هفته تعدادی مسئله خوب و گلچین شده رو توی وبلاگ قرار میدم (حدودا 4 تا) و شما هم تا آخر هفته می تونید روی اونا فکر کنید. من هم آخر هفته راهنمایی و جواب سوالات رو در اختیارتون میگذارم تا بتونید راه حل هاتون رو چک کنید. همچنین کسانی که سوالا رو حل کردن می تونن جواباشون رو تایپ کنن و یا بنویسن و عکس بگیرن و به من بفرستن(بعدا می گم چجوری) اگر جوابشون کامل بود، آخر هفته به عنوان جواب در اختیار بقیه میگذارم. در ضمن به کسانی که جوابارو بفرستن ممکنه جایزه ای هم تعلق بیره.(مثلا تعدادی مسئله خوب دیگه. البته قول نمی دم!) البته با این کار به من هم کمک میشه و وقت من هم برا نوشتن جواب کمتر گرفته میشه.

نکته 1: سوالایی که اینجا قرار خواهد گرفت سوالات بسیار خوبی خواهد بود و توصیه می کنم نگذارید اونا بسوزه و وقت کافی براشون بذارین.

نکته 2: علاوه بر جواب هایی که به من میفرستید، باید توی قسمت نظرات هم راجع به سوالات بحث کنید و ایده هاتون رو به اشتراک بگذارین تا سوالات حل شن. حتی کسانی که سوالا رو حل کردن می تونن به بقیه کمک کنن. من هم سعی می کنم توی بحث ها شرکت کنم و کمکتون کنم.

نکته 3: مشارکت شما خیلی مهمه و اگر ببینم که در این کار مشارکت نمی کنید، دلیلی برای ادامه نخواهد بود.

امیدوارم این برنامه باعث کمک به بجه های المپیاد ریاضی مشهدی بشه.

اولین سری سوالات شنبه هفته دیگه روی وبلاگ قرار میگیره.

یا علی

۲ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰ ۳۰ دی ۹۲ ، ۱۲:۵۲
رسول اخوان

سلام به همه،


همانطور که گفته شد، آزمونی در روز پنج شنبه برای ریاضی های سال دوم در هاشمی نژاد و فرزانگان برگزار میشه. شروع این آزمون (فعلا) ساعت 11 صبح پنج شنبه خواهد بود و مدت آزمون 4 ساعت است.(به خاطر ساعت بد شروع آزمون عذرخواهی می کنم) بر خلاف آنچه در پست قبلی گفته شد، آزمون پایین تر از سطح مرحله دو است و بیشتر به منظور سنجش توانایی های قبلی شما برای برگزاری آزمون های بعدی است تا جایی که ممکنه بعضی از سوالات برای بعضی ها تکراری باشه ولی سعی شده که این طور نباشه. انشالله آزمون های بعدی به مرحله دو نزدیک تر خواهند بود.


یا علی

۳۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۲ ، ۲۳:۲۵
رسول اخوان

سلام به همه شما،


بدون مقدمه می ریم سراغ اصل مطلب.

می خواهیم برای دومی ها یک سری آزمون برگزار کنیم. اولین آزمون احتمالا روز پنج شنبه همین هفته خواهد بود که توی هاشمی نژاد و فرزانگان برگزار میشه. بعد از برگزاری این آزمون، با مشخص شدن سطح بچه ها، بقیه آزمون ها رو هم برنامه ریزی می کنیم. درباره سطح این آزمون هم باید بگم که سعی خواهد در سطح مرحله دو باشد. همچنین سعی می کنیم سوالا رو جوری طرح کنیم که با مبانی اولیه هر مبحث قابل حل باشد پس نگران منبع نباشید. بچه هایی که می خوان توی بقیه آزمون ها شرکت کنن، حتما به این آزمون برسن برای همین حتما به دوستانتون اطلاع بدین. زمان و جزئیات آزمون تا روز چها شنبه اعلام میشه. نتایج این آزمون هم در اسرع وقت اعلام میشه.

برا سوما هم (از جمله خودم) فعلا برنامه خاصی برای آزمون نداریم. در این مدت، بهنرین کاری که سوما می تونن انجام بدن، اعلام وجود با گذاشتن نظر هست. مطمئنا اگر سوما تمایل خودشون رو برای برگزاری آزمون نشون بدن، کار ما هم سریع تر پیش میره.


پ.ن.: از اون جایی که برگزاری چنین آزمون هایی برای برگزارکنندگان (از جمله خودم) بسیار وقت گیر است، به محض مشاهده عدم همکاری شما (عدم شرکت در آزمون،گرفتن نمرات بیش از حد ضعیف،...) اول افراد خاطی محروم میشن و بعد آزمون ها لغو خواهد شد.


امیدوارم سال خوبی رو با هم بگدرونیم.

۱۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۲ ، ۲۰:۵۰
رسول اخوان