المپیاد ریاضی و کامپیوتر

دپارتمان ریاضی و کامپیوتر استعدادهای درخشان مشهد

المپیاد ریاضی و کامپیوتر

دپارتمان ریاضی و کامپیوتر استعدادهای درخشان مشهد

« دپارتمان ریاضی و کامپیوتر استعدادهای درخشان مشهد »

ایمیل جهت انتقال نظرات و سوالات:
mathdpt88 [at] gmail [dot] com

گروه اطلاع رسانی دپارتمان (عضو شوید!):
mathdpt88 [at] googlegroups [dot] com

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

عذر خواهی بابت همه چیز!

جمعه, ۱۵ دی ۱۳۹۱، ۰۲:۵۶ ق.ظ

سلام به همگی، امیدوارم که حالتون خوب باشه، زمستون سرد و دلهایی گرم داشته باشید :)

راستش در طول ترم و مخصوصا در اواخر ترم تاخیرها و بد قولی هایی از طرف من اتفاق می افتاد که واقعا همه رو عاصی و شاکی کرده بود. من خودم وقتی درگیر این جور موقیعت ها شدم شدیدا ناراحتم که واقعا چرا اینطوری شد و اصلا می صرفید یا نه؟ ... چند روز بود که شدیدا درگیر این قضیه بودم و تصمیم گرفتم پشت پرده کارهایی که در دپارتمان دنبالش بودم اخیرا و مشکلاتی که به وجود اومده همراه دستاوردها رو براتون توضیح بدم ... شاید اینجوری خودم آروملیست شماره دار بشم و اینکه همدلی و همراهی شما هم با دپارتمان برگرده؛ امیدوارم.

1- من از اواسط ترم درگیر یک بیماری قدیمی بودم که هنوز هم بقایاش در بدنم باقی مونده و باعث می شد کارهای مربوط به دپارتمان خیلی با کندی و تاخیر ببرم جلو ... بعضا این تاخیر و غیبت به کلاسهای درسی من هم می رسید که خوب هم شما و هم مسئولین مدارس خیلی ناراحت می شدین اما خوب کمتر زبان به گلایه گشوده می شد که نشون دهنده بزرگواری شماست برای تحمل من ... واقعا ممنونم و شرمنده.

2- شدیدا به دنبال این هستم که روالهای ثابتی رو توی دپارتمان ایجاد کنم که مهمترین شون ابتدا عدم وابستگی اعتیادگونه بچه ها به کلاسها؛ دوم بیشتر شدن همدلی و همراهی خود بچه ها برای پیشبرد کارهاشون و سوم اینکه ارزشیابی ها و آزمون ها خیلی بیشتر بشه و سازمان یافته تر. همه می دونیم که سال آینده با تقریب خوبی تنها عضو ثابت دپارتمان در مشهد بنده خواهم بود که بعد از من امیدوارم با ادامه بعضی روالها نیازی نباشه دوباره همه چیز از صفر شروع بشه.

3- مسئولیت طراحی و برنامه ریزی آزمون ها به عهده یک نفر ثابت مختص میشه: اینکار باعث پاسخگویی بهتر و همچنین برگزاری آزمونهای منظم و بیشتر میشه که به نظر من یک دستاورد بزرگ هست و با عث گسترش دپارتمان میشه. من خودم شخصا از تابستون امسال یکی از دغدغه های اصلیم بوده و خوب باید بگم سرپرست المپیاد دبیرستان هاشمی نژاد یک هم همکاری بسیار خوبی داشتند برای این مورد، خیلی ممنون جناب آقای محمودی.

4- انتقال وبلاگ به سرویس بلاگ بیان باعث شد که از زمینه های گرافیکی و انتقال مطالب خوبی برخوردار بشیم. این کار هم هزینه و هم زمان زیادی برای انتقال تمامی مطالب قبلی در بر داشت که خوشبختانه این کار رو یک تنه انجام دادم و از اینکه با موفقیت انجام شد خوشحالم :)

5- در همین اثنا بنده یکی از عزیزانم رو از دست دادم که واقعا فشار کاری، درسی و بیماری رو چند برابر نمود. حدود سه هفته پیش من فرد عزیزی از خانواده رو از دست دادم که نماد مهربانی و محبت بود، مادربزرگ عزیزم

6- هفته انتهایی آذرماه هفته بسیار استرس زا بود چرا که به نوعی آخرین شانس من و دوستانم برای ورود به رقابت های جهانی ACM بود که اگر امسال به نوعی سوم غرب آسیا می شدیم به مسابقات جهانی اعزام می شدیم که خوب ما مثل دفعه های قبل چهارم شدیم ... دیگه چه میشه کرد؟! :)

7- اینکه فقط حرف چیزی رو بزنیم و خودمون رو بالا بدونیم و هیچکار نکنیم هیچ موقع دلچسب نبوده اما همیشه بهش گرفتاریم ... اخیرا یکی از ایده هایی که مدتها در سر من و بعضی دیگر از دوستان در دپارتمانها بود توسط جمعی دلسوز از دانش آموختگان مرکز تحقق پیدا کرد. باشگاه کتاب های دانش آموزان سمپاد مشهد nodetbook.ir هنگامی نیازش بیشتر شد که دیدیم چندتا از کتابفروشهای معروف مشهد از رکود و بی رونقی صنعت نشر سواستفاده می کنند و به نوعی از آب گل آلود ماهی می گیرند. در کنارش فروشگاه اینترنتی تنها برای سمپادی های مشهد هست و تخفیف 10 درصد داره. انسانهای شریف و محترمی و قابل اعتمادی پشتیبان این فروشگاه هستند و اگه اینکار ضرر نداشته باشه معلومه که سودی نداره براشون. امیدوارم که مسئولین مدارس و شما با حمایت از این نوع کارها باعث بشیم که به نوعی بیشتر هوای همو داشته باشیم.

خیلی حرف زدم ... بازم عذرخواه زحمات و تاخیرها و اذیت ها ... امیدوارم هم شما و هم مسئولین ببخشید و فراموش کنید ... 

این بود داستان دپارتمانه پاییز 1391 من ... همگی شاد و تندرست باشید :)

موافقین ۹ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۱۵
مهدی کاظمی

نظرات  (۲۴)

همچین توانی از لفظ مرد هم بر نمیاد. هزار بار احسنت داره این همه توان صبر حس مسئولیت. :)
پاسخ:
البته شما لطف دارین اما خوب اینا صرفا یه سری درد و دل بود ... بازم ممنون :)
۱۵ دی ۹۱ ، ۰۵:۱۷ هواداران استاد کاظمی
سرویس بیان هر قدم خوب باشه اگر قسمت درباره ما وبلاگ توش اسم استاد کاظمی نباشه هیییچ فایده نداره. :D
پاسخ:
واو ... به این دقت نکرده بودم اصلا :))

اول خسته نباشید.

بعد

آقا این 200تا سوال کامپیوتر اولا رو بگین از کجاس دیگه؟

پاسخ:
خواهش می کنم
برای شروع کتاب محافل ریاضی انتشارات فاطمی رو توصیه می کنم ... انگار توی مشهد کم پیدا میشه
احتمالا اگه به باشگاه کتاب میل بزنید اونا با تخفیف سریعا براتون بیارن
۱۵ دی ۹۱ ، ۱۰:۲۳ المپیادی
فدای یه تار موتون...

سلام بازم میگم حاشیس اینا...

اقا به من مشکلاتتون هیچ ربطی نداره...

کار خاصی هم نکردین تاحالا حداقل واسه ریاضی...

اینقدر هم نگین وابستگی به کلاسها...

نه جدی...

میدونم الان یه 10 نفر میان این زیر میگن ما همه طردار مهدی هستیم و اینا...

شما هیچ وظیفه ای هم ندارین ...

ولش کن اصن..

ولی من تجربه کارم...

مشکل مشهد فقط با این شرایط حل میشه:

دوستی و برادری(خواهری!)

کار و تلاش بی وقفه(واقعن بی وقفه...)

کلاس های مناسب...

 آزمون های مستمر...

 

 

یا علی

پاسخ:

به نظر من مشکل خاصی وجود نداره ... مشکل اینه که افرادی هستند که خودشون رو با بقیه متفاوت می بینند ... واقعا هم نمی دونن دنبال چی هستند و با همه درگیر هستند. بذازین یه مثال بزنم:

یک نفر بیاد در یک ابراز نظرش همزمان این دوتا جمله رو با هم بگه: "اقا به من مشکلاتتون هیچ ربطی نداره..." و همزمان اینکه "دوستی و برادری(خواهری!)"  !!!

من و دوستانم و البته همه دوستان شما می دونیم که شما از همون اول (حتی قبل از شروع!) تجربه زیادی داشتید و دارید ...

با اونکه حضورا هم بارها با شما صحبت کردم اما انگار کارگر نبوده ... می تونید تحقیق کنید که وقتی شما هنوز وارد دبیرستان نشده بودید من برنامه کلاسهای المپیاد رو می ریختم و کاملا می دونم که چه حجم کلاسی برای چه زمانی مناسب هست ... اما خوب، ثبت است بر جریده عالم دوام ما و البته دوام شما!

در هر صورت کسی شما رو مجبور نکرده که درقالب برنامه دپارتمان المپیادی بشید ... من ارزوی قلبیم اینه که شما بتونید در المپیاد موفق بشید و نتیجه بگیرید

ye chizi man nemifahmam dalile inke migid vabastegi be kelas nadashte bashid chie
doroste talashe khode adam 80% kare va 20% mishe baghiye amma aya ghabul nadarin ye kelase khub cheghad baese afzayeshe angize mishe?!  asan baes mishe adam kheili bishtar talash kone
riazia kheili badbakhtar az compiha hastan tu mashad :|
vali bazam mamnun vase hame chi va eshala behtar beshid zude zud
vali mamnun misham mano tojih konin ke chera kelas khub nis
پاسخ:
کلاس نه که خوب نباشه ... الان به حدی نرسیدیم که کلاس لازم باشه براتون ... چون تمرین کم می کنید
این حرف من نیست ... حرف همه اعضای دپارتمان هست ... شما همین پست های قدیمی رو چک کنید : ما حتی توی نوروز برای بچه ها کلاس می ذاشتیم! ازصبح تا شب بود کلاسا ... جمعه ها و روزهای تعطیل که جای خود داشت دیگه
همین چند وقت پیش من به یکی از اعضا گفتم یک کلاس بره که وقتی از کلاس اومد بیرون به من پیامک داد که "مهدی وقت تلف کنی بود کلاس"!
اینا برا این نیست که ما پدر کشتگی داریم با شما ... می دونیم که حجم بالای کلاس بدون تمرین خیلی بدرد نخوره
الان پسرای دومی کام هیچ کار نمی کنند به نظرم ... خوب ما ترم آینده کلاسوشون رو کم می کنیم
اما پسرای سومی کام خیلی خوبند طوری که هنوز بین خودمون رقابت هست که ترم بعد کلاسا با کی باشه
امیدوارم جان کلام رو فهمیده باشید: تمرین، تمرین، تمرین!
من اصلا خوشم نمیاد در رابطه با این چیزا بحث کنم ولی کی گفته ریاضیا بدبختن خیلیم خوشبختن فقط متحد نیستن همین!!البته این اتحاد بازم نمیتونه ربط داشته باشه اصن به هیچی ربط نداره به کلاسم ربط نداره
JUST TAMRIN....
(اینو خودم تازگیا فهمیدم !!!)
به نظرم دیگه در این رابطه بحث نشه خیلی خوبه !
پاسخ:
Good Idea
:))
خب راهکار پیشنهاد بدید این اتحاد که میگید که ریاضیا کمتر از کامپیوتر ها دارن درست شه.
بازم مرسی که تو این همه مشکلات خودتون حواستون به کارای دپارتمان هست!! :)
بلاگ نو هم مبارک :دی
پاسخ:
خیلی ممنون! مبارک صاحبش که شماهایین :)
با نظر "ه" موافقم یعنی حرف منم هس.
ایشالله همه موفق باشیم :دی
ممنون از شما و همه کسایی که زحمت میکشن.
پاسخ:
خواهش می کنم ... لطف دارین
گفتم که لطف کنین در این باره دیگه بحث نکنین(به نظره من)چون این بحثا واقعا بیخودن نه تنها هیچ فایده ای ندارن بلکه یه ضرر خیلی زیادیم دارن اینکه ذهن مارو در گیر میکنن که آی این چی گف اون چی گف این چی میشه اون چی میشه بابا ول کنین دیگه !!!هر کیم میخاد موفق باشه بشینه خودش تلاش کنه اگرم استادی آزمون بگیره فقط لطف میکنه همین .....از استاد کاظمی هم در خاست میکنم این جور نظرات و حذف کنن 
باتشکر
+به استاد:خدا رحمتشون کنه:(
پاسخ:
ممنون از نظرتون ... حالا بذارید نظرات گفته بشه و البته جوابها شنیده بشه :)
خیلی ممنون بابت تسلیت
ye pishnahad fonte neveshteha ro avaz konin kheili kheili ghashangtar mishe be nazare man :)

پاسخ:
این فونت پیش فرض هست و زیاد من حال ندارم به اینا اینقد دقت کنم راستش (حوصله عوض کردنشو ندارم :دی)
سلام و خسته نباشید
من با کار دپارتمان هیچ مشکلی ندارم و به نظرم داره کار خودش رو سعی میکنه درست انجام بده !!!
ولی فقط یک مشکلی که دارم اینه که حداقل اگه میشه راهنمایی لازم رو داشته باشن ، مخصوصا برای اول ها !!!
الان خود من 3 ماهه اومدن المیپاد کامپیوتر ، استاد 2 تا کتاب برای تمرین گفتن که تموم شد ، ولی بعد از اون دیگه هیچ پیشنهادی برای تمرین کردن نبود ، خوب باید یک چیزی باشه که تمرین کنیم ، هر کتابی رو هم که میبینیم سنگینه
بعدشم ، با این وضع کاغذ و اینا ، الان ما بخوایم ترکیبیات رو بخریم باید 10 تومن پول بدیم ، چه برسه به بقیه کتاب ها !!! میخواستم بگم اگه میشه کتاب هایی که برای شروع خوب و مفید هستش رو PDF اش رو در دسترس بزارن ، شاید یکی توان مالیش رو نداشته باشه که ماهی 100 هزار تومن کتاب بخره !!!
بعدشم اگه میشه استاد کاظمی یک راه ارتباطی ساده تر برای ایجاد ارتباط با خودشون برقرار کنن ، مثلا یک چت روم برای همین بلاگ !!


راستی : تسلیت بابت فوت مادربزرگتون !!!!
پاسخ:
اگه واقعا اون 2تا کتاب تموم شده واقعا بهتون تبریک می گم
کتاب بعدی کتاب محافل ریاضی هست ... به نظرم کتاب خیلی خوبیه
راه دیگه از این ساده تر؟
می تونید به میل دپارتمان هم نامه ارسال کنید
سلام.
1. واقعاً خسته نباشید.
2. خدا رحمتشون کنه و ایشاالله خدا به شما صبر بده. واقعاً متأسف شدم. ما رو در غم خودتون شریک بدونین.
پاسخ:
خیلی ممنون. لطف دارید.
با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما
یعنی 200تا سوال کام اولا از کتاب محافل ریاضیه؟؟؟
پاسخ:
خیر ... اما خیلی شبیه هست :)
۱۵ دی ۹۱ ، ۱۷:۲۷ سعید مددی
سلام ، من همون تنها هستم
ببخشید اینجوری که توی نظر ها معلومه آزمونی در راه است که من بیخبرم ، میشه یک اطلاعات جزئی ای بدید ؟؟؟
پاسخ:
آزمونها به زودی برنامه اش توی وبلاگ میاد
فعلا تا پایان امنحانات خبری نیست که نیست :)
آهان براستی که با این سرعت جواب دادن چه نیازی به چترومه؟؟؟!!!
بعد یه سوال کدوم دوتا؟
پاسخ:
مساله های مقدماتی (ناب) المپیاد کام
مسایل المپیاد های گذشته (ناب) المپیاد کام
۱۵ دی ۹۱ ، ۱۸:۳۹ یه ریاضی
بابا ول کنید این حرفارو انشالله امسال یه طلای ریاضی میدیم همه مشکلا حل میشه مطمئنم

پاسخ:
جانا سخن از زبان ما می گویی ...
۱۵ دی ۹۱ ، ۲۲:۳۲ امیر کفشدار گوهرشادی
من به عنوان یک «مثلن عضو» دپارتمان واقعن معذرت می‌خوام که این‌قدر درگیر کارهای خودم بوده‌ام که مدت زیادیه کاری برای دپارتمان پیش نبرده‌ام. واقعن به نظرم این نهایت لطف دوستانه که هنوز اسم من تو اون لیست هست (اسم استاد کاظمی چرا نیست؟).
تنها آرزویی که می‌تونم بکنم اینه یا امسال مشهد کلی مدال خوب بگیره (که حتمن می‌گیره) یا همه‌ی اعضای دپارتمان بتونیم یه ذره برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای زندگی‌های شخصی‌مون بکنیم که سال آینده همه در کنار هم باشیم (که حتمن می‌تونیم.)
همین دیگه
ببخشید زیاد نوشتم، بعد از مدت‌ها این کی‌برد خودم اومده زیر دستم، دست خودم نیست.
پاسخ:
به به ... ببین کی اینجاست ... :))
فقط می تونم مراتب عمیق ارادت خودمو ابراز کنم
مشتاق دیدار
ببخشید فضولی میکنم ، ولی اینجوری که پیداست فقط آقای کاظمی توی دپارتمان دارن فعالیت میکنن !!!!
بقیه ی اعضا چی ؟؟؟؟ چون توی گزارشی که دادین تمام کار هایی که انجام شده به دست آقای کاظمی بوده و بقیه عملا کاری ازشون دیده نشد
پاسخ:
یکی دیگه از اعضای دپارتمان:
خوب همه که مث آقای کاظمی نیستیم کق بیایم جار بزنیم کارایی که کردیم ... بعله
واقعا خیلی خوشحالم که بالاخره وبلاگ راه افتاد تا بتونیم با دپارتمان دوباره ارتباط داشته باشیم.
خیلی ممنون که انقدر تلاش دومی ها رو نادیده میگیرید چون به نظرم این کار خودش یه جور تلنگر زدنه و باعث میشه تلاش ما بیشتر بشه.
اما یه درخواست دارم
از این ترم که گذشت اما لطفا به استادانی که ترم آینده برای دومیا قرار داده میشن این نکته رو گوشزد کنید که خود معلم هم خیلی تاثیر داره تو تلاش بچه ها.لطفا یکم با انرژی بیشتری کلاس رو اداره کنن.
ممنون که همیشه به فکر ما هستید.
پاسخ:
خیلی جالبه ... عجب اعتماد به نفسی هم دارن این دوما :))
آخه تلاشی دیده نمیشه ... که باز من بیام نادیده بگیرم ... 

ممنون بابت اینکه یادآوری کردین: لطفا نظرتون رو راجع به اساتید به ما (ایمیل دپارتمان) بگید
خیلی خوشحال میشیم و لحاظ می کنیم و نظرتون محفوظ می مونه
۱۷ دی ۹۱ ، ۰۳:۵۲ هواداران استاد کاظمی
حالا که دقت کردین هنوزم وبلاگ وبلاگ مثل قبل هستش ها. با دقت و بی دقت هنوزم بدون اسم استااد کاظمی فایده نداره. :D
پاسخ:
اون قسمت سایت در دست ساخت می باشد ...
با سلام خدمت مهدی آقا نظر شما در مورد اولی ها چیست ؟ آیا تلاش می کنند؟ ما اولی ها تا اول تابستان چه کتابها وچه مبحث هایی را خوب بلد باشیم؟ ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی